saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



سلامت نیوز :  یك كارشناس تغذیه بیان این كه گوجه سبز غنی از ویتامین سی ، اسید مالیک، اسید سیتریک است افزود: مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ ناهید برخورداری گفت: گوجه سبز (آلوچه) طعمی ترش، سفت و ترد دارد و اغلب با نمک به عنوان تنقلات مصرف می‌شود.وی اظهاركرد: هر 100 گرم گوجه سبز،30کیلوکالری انرژی دارد.

این كارشناس تغذیه با بیان این كه مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان مفید است ادامه داد: از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است که به خوبی شناخته شده‌است.برخورداری عنوان كرد: كاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی- روده‌ای از دیگر خواص این میوه است.

وی با بیان این كه این میوه غنی از ویتامین سی ، اسید مالیک، اسید سیتریک است افزود: مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.برخورداری تصریح كرد: گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.

این كارشناس تغذیه در ادامه افزود: این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد.وی با اشاره به این كه اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد گفت: این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد. همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه هستند.

این كارشناس یادآورشد: مطالعات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.برخورداری متذكرشد: گوجه سبز به صورت تازه و پخته در خورش‌ها نیزمصرف می‌شود. از این میوه می توان به عنوان طعم دهنده و ترش مزه کردن غذاها به جای نمک استفاده كرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.